tirsdag 7. juli 2009

SUNSHINE CLEANING...JEG MALER

Her om dagen så jeg en film som heter Sunshine Cleaning. Det handler om to søster som har jobb som oppvasker etter døde mennesker som gjerne legger igjen blod og andre kroppsvæsker etter seg...

Jeg har i grunn ikke tenkt på hvem som tar jobben å vaske opp etter et mord eller andre type domestiske dødsfall...
hmm..

UANSETT!

jeg har begynt å male igjen! woah!
Har lovet bort et maleri til min mor helt siden jeg gikk på folkehøgskole (som begynner å bli tre år siden HAHA). Jeg har begynt på nytt, og det ser slik ut så langt:


Akryl

Driver med impulsiv maling; jeg skisserer med blyant på lerretet etterhvert som det dukker opp ideer...interessant... (vel akkurat ansiktet har jeg planlagt for lenge siden da heh...)
Kjenner at jeg sliter med skygge og slik, men jeg trøster med at jeg ikke er maler og heller er grafisk designer HAHA...sukk...

også til slutt
et sitat: "Følj med!" - Laila

2 kommentarer:

Kim André Bøe sa...

Sjøl om du naturligvis e på et tidlig stadium so slenge ej inn ett par Tips frå Chim(tm) =p:

1: Unngå å bruk svart akrylmaling, bruk heller ei blanding ta dei andre fargane for skyggelegging. Svart akryl e som regel blå, å du ende då me "skitne" skygga. Skygga e som en tommelfingerregel ikkje svarte, men en omvendt komplimentærfarge av lyset, f.eks, varm-oransj lyskilde = kald blå skygge...

2: Bruk heller kvitt for å få en farge lysare, istadefor vatn, so sleppe du å få plassa der fargane skine igjønå, å du fe tjukkare malingslag å meir tekstur i bilde. Me mindre du bevisst broka vatn for å få en "transparent"-effekt.

=) interesting concept btw, ska bli interesting å sjå meir, ska gjære ferdi et gammalt bilde sjøl iløpe ta sommare, e vanskeli å leite fram pensele i en travel kvardag =p

Vinh Martin Nguyen sa...

takk for tipsene kompis:)
jeg kan betrygge deg med at jeg ikke har sort akryl ;)

Det var et ork å starte, men det er digg når man er i gang!