tirsdag 13. oktober 2009

NEW CITY, OLD FACES



Etter nesten 1mnd i London føler jeg meg endelig godt integrert her i denne storbyen. Godt integrert er kanskje å overdrive, men jeg føler i alle fall at jeg ikke er på ferie lenger. Jeg begynner å bli ganske lommekjent her også (dét er å overdrive)… det jeg mener er at jeg vet hvor de kuleste plassene er og hvordan offentlig transport fungerer.

La meg lage en liste:
- kan lese tupekartet…check!
- sier cheers og please, bruke ord som like inni setninger, legger på en spørrende yeah bak setninger selv om man ikke trenger det…check!
- ta en pint til lunch…check!
- fish & chips, bangers & mash…check!
- begynner å bli feit…check!
- eier en trench coat..check!

betyr ikke dette at jeg er godt integrert?

kanskje ikke helt ennå, jeg skal forklare (oi, enda en liste):
- forstår ikke at selv om det er sol og blå himmel, så betyr det ikke at jeg ikke trenger paraply senere på dagen.
- er ikke ignorerende nok
- syns fortsatt at britene kjører på feil side av veien
- vegg til vegg tepper er helt for jævlig

Uansett er det kjempe koselig med kjente folk her!
Her kommer det en serier med bilder (tatt med mitt nye Nikon D5000) av kjente folk:


Knut aka K-nut (Big Trouble in Little China)


Nina in Soho


Øyla er fortsatt kjempe søte sammen


Heidi sparker og slår...


Kim er fortsatt en sunnmøring, selv når han snakker engelsk


Therese sparer ikke på lættiser


Tuva har brakt Stavanger med seg til London


Reunion med en barndomsvenn, Duy (uttales You)

Det er flere kjente folk som jeg desverre ikke har fått sjansen til å fotografere.
Jeg har også blitt kjent med nye koselige mennesker….norske mennesker…jupp!

Det blir mer bloggings etterhvert som vi får internett i leiligheten.



Bonus!
Til slutt..litt WTF:


5 kommentarer:

Panserlugg sa...

du mangler den britiske accent!

de nederste bildene er lol. skumle mennekser!

øyvind sa...

kul by. kult liv!

Nina sa...

Haha, morsomt innlegg :D
Enig med Heidi i at de folka i bakgrunnen på de nederste bildene er litt skumle. Han på restauranten er egentlig mest rar synes jeg. Han skulle være med, han :p

Kjersti Johanne sa...

Heidi, alltid like kritisk;)

Vakre mennesker i vakker by. savner alle sammen jeg.

Vinh Martin Nguyen sa...

Jeg skal love deg at det blir flere WTF bilder i år nina!

Det er godt å være savnet!
Det er også godt å få besøk!
kom kom ;)