fredag 22. oktober 2010

CINEMA NEUF:ANTICHRIST

Jeg lagde en plakat for Cinema Neuf her om dagen.
Slik lagde jeg en plakat for Cinema Neuf her om dagen:


Det er Lars von Triers Antichrist og klassikeren The Blair Witch Project på programmet. Jeg valgte å fokusere på Antichrist fordi det er en sånn passe syk film og jeg hadde lyst å lage en sånn passe syk plakat. Ideen var å bruke The Three Beggars som symboliserer grådighet, smerte og fortvilelse fra filmen og lage noe rart ut av det. Så da startet jeg med å juksetegne (her med et alternativt lysbord):

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Så tegnet jeg det over med blekk før jeg scannet det inn...
Photobucket

Mekket resten på Photoshop (mens jeg hørte på Helios, Cursed av Stonegard tydeligvis). Jeg lekte litt med tegningene og bestemte at det skulle bli slik:


Her er nesten alt klart, men jeg følte at det ikke var bra nok


Trofaste Baskeville italic passet ikke denne gangen, så det ble slik til slutt med infotekst i Baskerville i steden for. I tillegg la jeg på noe trær :




Og slik ble det endelige resultatet:



Yes sånn kan det gjøres.

1 kommentar:

Panserlugg sa...

Kuuuuuuuuuuuuul! Flink.