mandag 22. november 2010

HELLO, I'M VM



Visuel identitet er noe av det vanskeligste innenfor grafisk design, mener jeg. Å lage en logo skaper mer hodebry enn å støvsuge sofaen (...ja, å støvsuge sofaen er ikke bare bare). Men selvfølgelig er utfordringer bare gøy!

Så for å utfordre meg selv i dypt farvann og høye, skarpe klipper, bestemte jeg meg får å lage min egen logo. Som alle andre type logoer, så skal den beskrive selskapet eller produktet (i dette tilfelle: meg selv) på en smart og grafisk måte -  Så da er spørsmålet...hvem er jeg?

Hvem er jeg som grafisk designer og hva ønsker jeg å formidle med min logo. Å svare på dette, er jo ingen enkel sak. Ikke nok med det, så er presset ganske stort siden det er dette jeg lever av (vel...ikke akkurat nå da). Jeg har uansett laget min egen logo - en logo jeg er svært fornøyd med her og nå, og akkurat som meg selv, så vil jeg tro at logoen kommer til å forandre seg etterhvert som jeg utvikler meg.

Litt om logoen:
VM: ...for Vinh Martin. 
Hvit: Jeg brettet først logoen før skannet det inn, og videre utviklet det digitalt. Jeg mener dette beskriver meg som en som former og skaper.
Svart: En annen versjon og en annen side av meg. Ser ut som tagging/tusj-ing og beskriver min røffe/ bad-ass side.

Takk for tilbakemeldingene fra venner! (spesielt Knut - dine tilbakemeldinger skar hjertet mitt i stykker...men det er greit.)

PS: Jeg har en midlertidig portefølje på nettet: vinhmartin.blogspot.com
En kulere nettside kommer snart (men ikke så snart).

8 kommentarer:

Laila Myrseth Tryggeseth sa...

bad ass? HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

as if

Vinh Martin Nguyen sa...

HAHA! ...sukk

Heidi Stormoen sa...

hello, i'm verdens mesterskap.

bra innlegg martin!

Panserlugg sa...

LAILA!!!!

ja du ekke bad ass ass. assssssss.

jeg likte den hvite best! men det var ikke det jeg skulle si? jeg hakke peil på logo. men den har jo en historie og du kan bygge den opp på den måten så det mener jeg er BRÆ.

Kjersti Johanne sa...

fedt! skulle ønske mine initialer var VM. du fikk det til da! godt gjort å ikke få den hvite til å ligne på dopapir. når kommer nettsia a?

Vinh Martin Nguyen sa...

Takk! Nettsia kommer i løpet av neste år!

Laila Myrseth Tryggeseth sa...

hehe, dopapir! eg tykkjer du skal lage sånn stipla-linje på logoen, slik det ser ut som dopapir, det hadde vore rått.

Vinh Martin Nguyen sa...

Hmm,dasspapir ja... Kanskje jeg skal lage en font som heter Toilet Paper :)