søndag 7. februar 2010

YOUR VOICE MAKES ME COMFORTABLY NUMB

Jeg har lenge strevet med å finne god musikk med kvinnelig frontfigur. Vet ikke hvorfor det er slik, men jeg er visst veldig kresen når det gjelder denne kategorien.

Men selvfølgelig er det fantastiske artister og band der ute; jeg er konstant på leting. Dermed dedikerer jeg dette søndagsinnlegget med musikk fra forskjellige bedårende kvinner:




St. Vincent - "Laughing With A Mouth Of Blood"

st. vincent | MySpace Music Videos


->Beach House - Take Care
->St Vincent - Laughing With A Mouth With Blood
->Yeah Yeah Yeahs - Skeletons
->Chairlift - Doves of Summer
->Julie Doiron - Faites de Beaux Reves
->El Perro del Mar - Change of Heart

Tips meg gjerne om ditt favoritt jente band/artist!

2 kommentarer:

Stein sa...

Jeg digger Beach House, Julie Doiron og St. Vincent!

Så St. Vincent live når hun varmet opp for Sufjan Stevens å det var magisk, hu må være det peneste kvinnemenneske på denne jord!

Jeg har også vært på leting etter kvinneband/artister en stund nå, her følger de jeg har funnet og likt (i alfabetisk rekkefølge :O);

Aimee Mann
Alela Diane
The Battle of Land and Sea
Camera Obscura
Cat Power
Cynthia Dall
Electrelane
Emily Jane White
Essie Jain
Feist
Lisa Germano
(våre egne) Norma Sass
PJ Harvey
Scout Niblett
og
Shannon Wright

Så det... :D

Har ikke hørt no særlig på El Perro del Mar, men fikk lyst til å sjekke det ut nå.

Snakkes da !

Vinh Martin Nguyen sa...

Wow Stein! Dette er awesome :)
Det var du som introduserte Beach House...og ja...St Vincent....sukk...

Tusen takk for megalista! jeg skal sjekke det ut!

Bare kommenter eller tips meg videre framover. Jeg liker det!